Serinin köklerine dönüş çabası sonuç verdi mi? Ön inceleme yaptığımız Resident Evil 6 bu kez tam sürüm olarak elimizde. Gelin Resident Evil 6'ya birlikte göz atalım.
02/10/2012 15:00

Uzun süren bekleyiş sona erdi ve Capcom, Resident Evil 6'yı oyunseverlerin beğenisine sundu. Bakalım gerçekten de istedikleri etkiyi yaratabilmişler mi?
İsterseniz oyunun hikayesiyle başlayalım. Resident Evil 6'ya kronolojik olarak baktığımızda 2012 yılının Aralık ayında, Edonia adlı eyaletin Güney Slav bölgesinde geçtiğini görüyoruz.
Edonia'nın Özgürlük Ordusu adı altındaki ordusunun paralı askerlerinden olan Jake Muller, ki kendisi Albert Wesker'ın oğlu oluyor, ordudan bir bioterörist saldırı sırasında kaçmayı başarıyor. Jake yolculuğu boyunca Sherry Birkin ile partner olarak
Aynı zamanda Chris Redfield ve Piers Nivans'tan oluşan bir ekip de, Ada Wong tarafından saldırıya uğramalarının acısını çıkarmaya çalışıyor. Ada Wong, Chris Redfield'ın başında bulunduğu BSAA(Bioterrorism Security Assessment Alliance)'nın neredeyse her görevlisini C-Virus enjekte ederek öldürmüş durumda. Öldürmek demek ne kadar doğru olur bilmiyorum ama en azından yaratıklara dönüştürdüğünü söyleyebilirim.

Bu sırada başkanın sağ kolu olarak Leon S. Kennedy görev yapmaktadır ve yardımına A.B.D. Gizli Servisi'nden Helena Harper'da katılır. Başkan açıklamasını yapamadan önce evine bir bioterörizmsaldırısı gerçekleşir ve Leon S. Kennedy'de bu olayların arkasında yer alanları çözmek için harekete geçer, tabii önce başkanı öldürmesi gerekmektedir.
Resident Evil 6 işte böyle karmaşık olaylar zinciri ile başlasa da, oyunda yer alan 6 oynanabilir karakterin de iç içe geçen senaryoları sayesinde rahatlıkla kontrolünüz altına giriyor diyebilirim. Senaryo açısından gerçekten iyi bir iş çıkarıldığını da söylemem gerekiyor çünkü çapraz kurgu ile gerçekleşen olaylar sinema filmi tadını oyunsevere hemen hissettiriyor.
Oyun tasarımı
Oyuna ilk başladığınızda karşınıza oynanabilir olarak üç farklı senaryo modu çıkıyor. Bu da altı farklı karakterle oyunu oynama şansı tanıyor. Oyunu ister tek kişi olarak yanınıza yapay zekayı alarak oynayabilir, isterseniz iki kişi aynı konsolda, isterseniz de internet üzerinden birileriyle oynayabilirsiniz.

Oyunda fazlasıyla başarısız QTE yer alıyor ve bu da oyuncuyu resmen oyun atmosferinden koparıveriyor. İki kişilik oynanış konusunda da hiçbir yenilik yok. Partnerler birbirlerini korumak dışında kapıları açmak ya da haritanın iki farklı yerinde bulunan düğmelere aynı anda basmak suretiyle oyunu oynuyorlar. Resident Evil 5'ten bir arpa boyu yol alamamış olmaları gerçekten üzücü.
Her karakterin dört farklı bölümü ve bunların da kendi içlerinde altı ya da yedi farklı ufak parçası olduğunu hatırlatalım. Her bölümün oynanışı neredeyse bir saatten uzun bir süreye tekabül ediyor.
Oyuna eklenen yeni bir sistem, silahlarınızı güçlendirebildiğiniz ve yetenek kazanabildiğimiz sistem. Bu sistemde yetenek elde edebilmek için ise oyunda zombileri ve düşmanları öldürmeli, kutuları parçalamalı ve üstlerinden düşen deneyim heykelciklerini toplamalısınız.
Son olarak Mercenaries sisteminin de geri geldiğini hatırlatalım.
Oynanış
Resdient Evil 4 ile birlikte gelen omuz üstü açıdan TPS oynanışı Resident Evil serisi için bir devrim olarak nitelendirilse de, pek de başarılı olmadığını söyleyebiliriz.

Oyuna yeni eklenen oynanış unsurlarından biri de kombo sistemi ve 'finishing moves' yani bitiriş hareketleri. Yakın dövüşü çok daha anlamlı hale getiren bu sistem sayesinde ilginçtir ki 4-5 kurşunu kafasına yemesine rağmen ölmeyen bir zombiyi tek bir uçan tekmeyle kafasını patlatmak suretiyle öldürebiliyoruz.
Sağlığımız için ilkyardım spreyleri ve bitkiler dururken, biraz daha değiştirilmiş bir sistemle karşımıza çıkıyor. Oyunda sahip olduğumuz envantere yerleşen bitkileri birbirleriyle eskiden olduğu gibi kombine edebiliyoruz fakat bu güçlerini artırmak yerine yalnızca miktarlarını artırmış oluyor. Tabii yerden tasarruf ettiğinizi ve çantanızda sahip olduğunuz yerlerin çok önemli olduğunu da hatırlatalım.
Grafik - Ses - Atmosfer
Resident Evil 6'nın en güçlü yanlarından biri de grafikleri. Dışarıdan bakıldığında oldukça şahane görünen grafikler, hangi platforma oynarsanız oynayın oldukça

Ses ve atmosfer konusunda da Capcom'un iyi bir iş çıkardığı ortada. Özellikle karakter seslendirmeleri üzerinde fazlasıyla emek harcanmış. Saçma sapan hiçbir diyalog ile karşılaşmadığım için Capcom'a sesler ve seslendirme
Atmosfer yaratımını da zaten Hollywo
Resident Evil 6 İnceleme
02/10/2012 15:00

Oynanış
TPS sevmeyen Resident Evil hayranları içinse bu oyun bir hayal kırıklığı olmaktan öteye gidemeyecektir. Nerede bizim bulmacalarımız? Nerede sabit kameramız? Nerede arkamızdan beklemediğimiz anda fırlayan zombilerimiz, yaratıklarımız?
Nerede bu oyunun o karanlık havası? Nerede o ilk zombiyle karşılaştığımızda yaşadığımız hisler? Örümceklerin yuvasına girdiğimizde tüylerimizin diken diken oluşunu ne çabuk unuttunuz? Dev arılar, dev timsahlardan bahsetmeme gerek var mı sizce?
İşte Resident Evil’ı Resident Evil yapan hiçbir unsurun yer almadığı bir Resident Evil oyunu ile daha karşı karşıyayız diyebilirim. Yanlış anlaşılma olmasın, oyun kötü değil ama benim derdim oyunun iyi olup olmadığı değil. Resident Evil olup olmadığı..
7.5/10
Artılar: Seslendirmeler, atmosfer ve grafikler oldukça iyi. Altı
Eksiler: Oldukça fazla Quick Time Event var ve hepsi de birbirinden başarısız. Oynanış konusunda aşırı çizgisellik var. Eski Resident Evil’lardan eser yok denebilir.
odvari bir şekilde çözen Capcom, oyunun görsel ve işitsel bölümünde eksiksiz bir iş çıkarmış diyebilirim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder